No seré pas jo el que s’obstini a fer aterrar els somnis de la gent de ponent. Després de veure el vídeo de promoció del nou aeroport de Lleida, m’ha entrat una barreja d’eufòria carregada d’ingenuïtat.
Suposo que en temps de crisi les persones hem de tenir tendències depressives i l’obligació dels nostres governants, és ajudar-nos a sortir d’aquesta situació encara que sigui fent volar coloms.
Estic totalment convençut que una infraestructura com aquesta era imprescindible per a les terres de Lleida -que sempre han estat l’aventafocs de Catalunya pel que fa a infraestructures-, amb el que suposa de disposar de noves oportunitats per a tota la societat lleidatana. També crec que la Generalitat de Catalunya viu l’engegada d’aquest projecte amb una especial il·lusió, donat cas que serà el primer aeroport de Catalunya de titularitat totalment nostra.
Però la sensació que tinc és que aquesta inversió pot ser un agent d’estimulació de l’economia i de la societat lleidatana, però no ara, si no en un període de temps que en cap cas serà inferior als 15 o 20 anys.
Crec que en termes generals, la societat lleidatana és bastant escèptica a aquesta volada de coloms que se’ns està intentant vendre. Tots estan convençuts que l’aeroport de Lleida no serà ni el de Girona ni el de Reus, ja que les terres de ponent no tenen una indústria turística tan potent com la que existeix en la Costa Brava sota la Costa Daurada.
Però tot i això, Lleida disposa també d’unes bones cartes per a jugar aquesta partida. Té una situació geogràfica que és estratègicament molt bona, està a una hora en AVE de Barcelona, Tarragona i Saragossa. Amb tota la indústria de l’oci que existeix a la Costa Daurada, Lleida pot convertir-se en el referent de turisme d’hivern i de turisme de naturalesa. Pel que fa a la proximitat amb Saragossa, l’aeroport de Lleida ha de convertir-se en el referent a la indústria logística i en oberta competència amb la capital aragonesa. I pel que fa a Barcelona, l’aeroport de Lleida ha de ser l’alternativa de baix cost per a les companyies que els resulta cada vegada més difícil treballar a Girona i Reus.
Però perquè Lleida pugui jugar les seves cartes, no és suficient la construcció d’aquest aeroport i es necessita la construcció en paral·lel, d’una connexió ràpida d’un tren llançadora entre l’estació de Lleida-Pirineus i l’aeroport. Així mateix, també és imprescindible disposar d’una connexió directa per terra, amb una autovia al sud de França per la Vall d’Aran i una línia ferroviària en la mateixa direcció.
Probablement llavors aquest vídeo promocional pugui tenir algun sentit i la gent ho prenguem un mica més seriosament. Mentrestant us recomano una cançó del Lluís Llach anomenada "Somiem".
3 comentaris:
Si aporta progrés, benvingut sigui!
He penjat uns vídeos que crec que poden resultar-te interessants, si tens un minut ja els hi faràs una ullada!
Gràcies Mireia.
Realment aquestes formes depensar obren esperances.... Es més fàcil caure amb qualsevol tòpic.
Hi ha moltes esperances posades en aquest nou aeroport i tan de bo les expectatives es compleixin, però no gaire lluny d'aquest aeroport i a poc distància podem trobar l'aeroport d'Osca on actualment opera una sola companyia aerea amb vols puntuals i sota demanda i on no hi ha vols regulars. Podria ser aquest el futur de nostre aeroport?
Publica un comentari a l'entrada