El Conseller d'Agricultura (per cert de Lleida), es va arrencar durant la fira de San Josep a Mollerussa, dient que “algú que s'imagina coses que estan allunyades de la realitat”. D'altra banda apareix el Conseller de Medi ambient i Habitatge negant fa una setmana que el Govern vulgui portar a terme el transvasament del Segre al Llobregat per a garantir el subministrament d'aigua de boca a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Sembla que són dues veus qualificades del Govern de la Generalitat, que a l'emetre aquestes opinions expressen la posició del govern català respecte a les remors de transvasament, que Convergència i Unió va començar a llançar durant les últimes etapes de la passada campanya electoral.
Doncs avui, el Conseller de Política Territorial i Obres Públiques ha dit d'una forma lenta i pausada (com en ell és habitual), però molt clarament, que el govern estudia la possibilitat de captar aigua del riu Segre para dur-la a l'àrea metropolitana de Barcelona de forma “temporal i esporàdica”. O sigui, que deixa amb el cul a l'aire als seus col·legues de govern, per a llançar el primer globus sonda per a veure com reacciona en la ciutadania.
És qüestió d'aplicar l'enginyeria lingüística per a dir que no hi haurà transvasament, que només conduiran aigua de la conca del Segre a la conca del Ter perquè puguin beure a Barcelona. Que n’aprenguin aquests lingüistes afeccionats!!!
Estaria bé que es donessin la mateixa celeritat a resoldre els problemes de les terres de ponent, a pesar del que poguessin opinar a Barcelona.
Seria necessari recordar que l'honradesa és sempre digna d'elogi, encara que no reporti cap utilitat, ni recompensa, ni profit.
Lo Bep.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada