Aquí no hi trobareu ni doctrines ni sentències. Només reflexions sobre com veig la vida i les persones que en ella hi actuen. Dieu el que penseu, sou a casa vostra.
Arxiu del blog
dissabte, 2 d’agost del 2008
Aqust Barça hem comença a fotre calent.
Ja era hora, que a més de ser “més que un Club", el Futbol Club Barcelona posés la seva imatge internacional al servei de la defensa de la nostra llengua. Sembla ser que hi ha nous interessos al club blaugrana per a liderar l’acostament amb l'afició, a la qual tenen bastant cabrejada aquests últims anys.
Una indústria del màrqueting com és el Barça, serà de gran ajuda en la defensa i difusió del català. No és necessari que surtin amb banderes independentistes, ni que vulguin ser més papistes que el Papa. Però si que transmetin a l'exterior, un compromís amb la llengua del nostre país.
Això ve pel cas del rebuig del Barça a realitzar el viatge del seu primer equip de futbol de Pisa a Chicago en una aeronau de la companyia d’Air Berlín, malgrat que ja havia pagat les despeses del vol, arran de la polèmica sorgida entorn de l'ús de la llengua catalana en les relacions de l'aerolínia alemanya amb els seus clients, finalment han optat per desplaçar-se en un vol xàrter de Pullmantur.
La polèmica amb Air Berlín va sorgir després de la petició que el Govern balear va realitzar mitjançant una carta a l'aerolínia, a través de la direcció general de política lingüística, perquè utilitzés la llengua catalana en les comunicacions amb els seus clients.
Segons sembla, el director general d’Air Berlín a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha expressat "No és per rebuig del català, sinó que per a una companyia alemanya fomentar el castellà ja és un esforç molt gran".
Doncs tenint en compte que una part important dels seus clients, inicien o finalitzen els seus vols en territori de parla catalana, sembla que els esforços que haurien de fer els caps quadrats alemanys, haurien de ser més acord als territoris on aterren les seves aeronaus i tenir una altra sensibilitat que no sigui només la del business.
Per tant, reflexionem sobre quines companyies hem de donar els nostres diners perquè després només ens diguin Vielen Dank en compte de moltes gracies.
Això sí, com sempre a la cadena COPE sempre estan disposats a sucar-hi pa. Els seus oïdors ho necessiten directament a la vena. Si no ho fan, els entra el mono o síndrome d'abstinència.
Lo Bep.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada